Ugyebár az anime a Bleach címet kapta,ami egyébként egy angol szó,jelentése fehérítő.Miért épp fehérítő?Magam sem tudom,de van egy tippem.Valószínűleg "kifehérítik" ezeket az ügyeket,de nem tudom.
És ami mögötte van?
Konkrétan a STUDIO PIEROTT.Ha ők nincsnek,mi még mindig mangát olvasunk,sőt valószínűleg nem örvendene ekkora népszerűségnek.
A Studio Pierrot egy japán animációs vállalat, ami 1979-ben alapították, a Tatsunoko Production korábbi alkalmazottai. Őket tartják a magical girl műfaj szakembereinek. A cégnek egy egyszerű logója van, ami egy bohóc arcát ábrázolja. A Pierrot egy japán szó a bohócra, amit a francia nyelvből vettek át.
Leginkább az adaptáció kategóriájába sorolhatóak,vagyis némi kivétellel szinte mindig mangákból dolgoztak,és legtöbbször úgy,hogy az még nem fejeződött be(lásd.:NARUTO,BLEACH).A csapat legelső kiadott műve,a Minimax által is sugárzott Nils Holgerson,mely egy olyan gyerekről szól,aki kapzsi és mogorva,ezért törpévé változtattják,és a kacsájával együtt,a vadludak után erednek.Mégha furcsa választás volt is,debütáltak,sőt 1981-ben őket bízták meg a TAKAHASHI RUMIKO (munkái között szerepel az INUYASHA) legendás mangájának díjnyertes Urusei Yatsurának adaptációjával.Az ő nevükhöz fűződik még a nyolcvanas években a gyerekek nagy kedvence a KALÁN NÉNI (Spoon Oba-san),valamint jópár széria az akkor virágzó korszakát élő shoujo-műfajból(Creamy Mami,Persia,Magical Emi,Pastel Yumi).
Az 1985 ŐSZÉN DEBÜTÁLT,fiatalabbaknak szóló ANMITSU HIME egy ötvenes évekbeli mangát dolgozott fel.Megfilmesítésével 1961-ben már próbálkoztak,de nem jártak sikerrel.
A nyolcvanas évek vége felé közeledve komolyabb témákban is dolgoztak,ilyen például az 1987-es KIMAGURE ORANGE ROAD,amiben terett kapott egy szerelmi háromszög,a komédia és a sci-fi is.
A kilencvenes években a Studio Pierrot egyet jelentett a manga-adaptációval.1990-91-es szezon termése volt az EDOKKO BOY GATTEN TASUKE,majdpedig 1992-ben indult egy sorozat (szintén manga lapjon) a nálunk még most is futó YU YU HAKUSHO.A stúdió 112. epizódott készített,és körülbelül 8 kuurut (13 részből álló japán sorozat-alapegység) jelentett meg.A szériát ABE NORIYUKI rendezte,akitől ismerjük a Bleachet,a Vadmacska kommandót illetve a Bújj,bújj szellemet.
A stúdió nem pihen,a következő projekt Watase Yuu népszerű sztorija a FUSHIGI YUUGI lett.
A kilencvenes évek végén kisebb adaptáció következett,páldául a fiatalabbaknak szánt CLAMP (szintén egy stúdió,4 nő által) GAKUEN TANTEIDAN,a ninjás Recco no Honoo,és a Power Stone.Ezt az időszakot pedig az 1999-ben animévé vált GREAT TEACHER ONIZUKA zárja.
Az ezredforduló tájékán a csapat belehúzott.Elkészült az AYASHI NO CERES,GENSOUMADEN SAIYUUKI és megemlíthetjük még a HIKURA NO GOT is. A következő évek igencsak sikeresek voltak,ugyanis a stúdió legendás sorozatokat adaptált, á lá Shounen Jump.Ilyen például a 2002-es Naruto,az első pár évad hűen követi a mangát,aztán a kényszer filleridőszak,majd 2007-ben SHipuuden alcímmel futott tovább a széria,ami gyengébb grafikával készült.
Elérkeztünk,szívünk csücskéhez a 2004-BEN DEBÜTÁLÓ BLEACH-hez.Hullámzó minőség,sok filler,a sorozat ennek ellenére is sikeres,hála a kiváló zenei aláfestésnek,a karakterek sajátosságainak és a hihetetlenül izgalmas történetvezetésnek.
E két anime önmagában is elég kötöttség,nem beszélve az eddigiektől,de a csapat tovább feszegeti a húrt,ők felelősek az évtizedek óta futó DORAEMON 2005 utáni,restartolt,felújított epizódjaiért.Aztán ott van még a JUUNI KOKUI,BLUE DRAGON,EIKOKU KOI MONOGATARI EMMA,MIDORI NO HIBI ÉS A HANASAKERU SEISHOUNEN.
A stúdió sok rajongó szemében inkább a gonosz szerepét tölti be,hiszen ilyen vagy olyan okok miatt,de az eredetit megváltoztatja.Kevésbé forradalmi,inkánn szorgos csaptnak lehet őket mondani,azonban már így is rengeteg örömet szerzett nekünk,hiszen ha ők nincsenek,ez a honlap sem lenne most itt! =)
|